Español Digital Markteting and its influence on SMEs applied in a glass and aluminum company in Huatabampo, Sonora

The purpose of the following article was to determine the social and commercial communication skills in professional musicians from the State of Tabasco, based on theories such as Jaime Romano and his neuropyramid, among others. The research was descriptive, field, its design was non-experimental of...

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Auteur principal: Paz Herrera, Asthrid Lucía
Format: Online
Langue:spa
Publié: UNIVERSIDAD DE SONORA 2022
Accès en ligne:https://revistainvestigacionacademicasinfrontera.unison.mx/index.php/RDIASF/article/view/518
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description The purpose of the following article was to determine the social and commercial communication skills in professional musicians from the State of Tabasco, based on theories such as Jaime Romano and his neuropyramid, among others. The research was descriptive, field, its design was non-experimental of a qualitative nature. The population was made up of professional musicians whose income derived from the exercise of music is greater than 50%; For data collection, the interview was applied as a technique, as an instrument an interview guide made up of 16 open questions, validated by 3 experts. The results obtained in this investigation allowed to determine the profile of the professional musician considered successful. It was possible to conclude that the personality of the musicians, in addition to their social skills, and basic notions of economic-administrative sciences; It has allowed them to sustain themselves mostly in the exercise of music.
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spelling oai:https:--revistainvestigacionacademicasinfrontera.unison.mx:article-5182023-05-30T18:28:45Z Español Digital Markteting and its influence on SMEs applied in a glass and aluminum company in Huatabampo, Sonora La comunicación comercial y el marketing mix en el músico profesional. Paz Herrera, Asthrid Lucía Español comunicación comercial marketing mix neuromarketing músicos The purpose of the following article was to determine the social and commercial communication skills in professional musicians from the State of Tabasco, based on theories such as Jaime Romano and his neuropyramid, among others. The research was descriptive, field, its design was non-experimental of a qualitative nature. The population was made up of professional musicians whose income derived from the exercise of music is greater than 50%; For data collection, the interview was applied as a technique, as an instrument an interview guide made up of 16 open questions, validated by 3 experts. The results obtained in this investigation allowed to determine the profile of the professional musician considered successful. It was possible to conclude that the personality of the musicians, in addition to their social skills, and basic notions of economic-administrative sciences; It has allowed them to sustain themselves mostly in the exercise of music. El propósito del siguiente artículo fue determinar las habilidades sociales y de comunicación comercial en músicos profesionales del Estado de Tabasco Fundamentándose en las teorías como Jaime Romano y su neuropirámide, entre otras.  La investigación fue descriptiva, de campo, su diseño fue no experimental de corte cualitativo. La población estuvo compuesta por los músicos profesionales de los cuales sus ingresos derivados del ejercicio de la música son mayores al 50%; para la recolección de datos se aplicó como técnica la entrevista, como instrumento un guía de entrevista conformado por 16 preguntas abiertas, validado por 3 expertos. Los resultados obtenidos en esta investigación permitieron determinar el perfil del músico profesional considerado exitoso. Se pudo concluir que la personalidad de los músicos, además de sus habilidades sociales, y nociones básicas de las ciencias económico-administrativas; ha permitido que estos puedan sostenerse en su mayoría en el ejercicio de la música. El ensayo presenta una breve revisión teórica del proceso de comunicación en el marketing musical y sus elementos, donde el músico profesional, con habilidades sociales e inteligencia emocional, emplea en el ejercicio de su profesión y lo convierte en neuromarketing, el cual le permite mantenerse en el negocio de la música. El músico profesional tiene competencias comerciales, principalmente el conectar emocionalmente con su público consumidor, y esto es fundamental en el ejercicio de las artes, pero para mantenerse se requiere del uso de la mezcla de mercadotecnia como medio para alcanzar objetivos económicos y sociales. Por consiguiente, en la industria del entretenimiento, principalmente la música, la forma en que los músicos se comunican y conectan emocionalmente con su mercado, inteligencia emocional, aplicando una mezcla de mercadotecnia promocional, fundamentando sus mensajes en los elementos o atributos que las diferencian en el mercado, creando su propia imagen e identidad (neuromarketing) es un factor fundamental para que estén preparados en una industria que crece aceleradamente gracias a herramientas fundamentales como son el internet y las redes sociales. UNIVERSIDAD DE SONORA 2022-12-12 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/xml https://revistainvestigacionacademicasinfrontera.unison.mx/index.php/RDIASF/article/view/518 10.46589/rdiasf.vi38.518 Revista de Investigación Académica Sin Frontera: División de Ciencias Económicas y Sociales; Núm. 38 (15): Julio - Diciembre 2022 2007-8870 10.46589/rdiasf.vi38 spa https://revistainvestigacionacademicasinfrontera.unison.mx/index.php/RDIASF/article/view/518/626 https://revistainvestigacionacademicasinfrontera.unison.mx/index.php/RDIASF/article/view/518/670 Derechos de autor 2022 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0